Uitbreiding werkplaats
De uitbreiding van onze eigen werkplaats, van constructie en beplating tot aan installatiewerk. Wij voerden het uit in eigen beheer.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie?
Neem dan gerust contact met ons op!
Een behoorlijke uitbreiding voor onze eigen werkplaats.
De foto's van deze bouw vindt u op deze pagina.
Planning van de bouw
Bij de bouw van de nieuwe hal was de planning erg belangrijk. We moesten namelijk ook door met de lopende productie. Neem bijvoorbeeld de vervaardiging van de kraanbaanligger. Deze is door onszelf geproduceerd.
Wij moesten deze kraanbaanligger van IPE-650 in onze “oude” hal produceren en deze moest dus via de achterzijde, door de nieuwe hal aangeleverd worden in verband met de lengte van deze ligger. Dit kon niet over een pas gestorte betonvloer maar uiteraard moest de ondergrond wel hard genoeg om de vrachtauto overheen te laten rijden.
Na de productie van de ligger moest deze naar Demag & van den Berg in Den Haag. Daar wordt deze verder afgemonteerd.
Kraanbaanligger
Voor onze nieuwe kraanbaan produceren wij een kraanbaanligger. De HEA650 die we daarvoor gebruiken weegt 3600 kg. De montageplaten (foto hieronder) zijn voorzien van gekotterde montagegaten zodat de wielkasten (zie bovenstaande foto)
Stalen kozijnen
Onze nieuwe hal is voorzien van door onszelf vervaardigde kozijnen.
De kozijnen zijn gemaakt van stalen kokers, koudgewalst U en IPE’s. Deze zijn thermisch verzinkt en daarna voorzien van poedercoating.
Kraanbaan
Op bovenstaande foto worden er voorbereidingen getroffen om de kraanbaan te verlengen.
Aansluiting bestaande hal op nieuwbouw
Er zijn doorvoeren gemaakt in de oude achtergevel om de nieuwe kraanbaanconstructie aan te sluiten op de oude situatie. Het 1e spant van de nieuwe constructie is zwaarder uitgevoerd om het lichtere eindspant van de oude constructie op te vangen.
Het oude eindspant kon namelijk lichter uitgevoerd worden omdat deze werd gedragen door kolommen. Deze kolommen moesten verwijderd worden. Om de draagkracht op te kunnen vangen moest er dus een zwaarder spant toegepast worden.
De verbinding is gemaakt door de montage van afstandkokers en een IPE die over de zware ligger van het nieuwe spant liggen.
Nu is er bij de nieuwe hal voor gekozen een zwaar eindspant (zelfde als de rest van de spanten). Mocht er in de toekomst dan toch nog een uitbreiding komen dan kunnen de kolommen in de achtergevel verwijderd worden zonder aanpassingen.
Bovenstaand: voorbereiding verlengen kraanbaan
Constructie uitbreiding werkplaats
Bovenstaand: Montage van de constructie
Spant
Bovenstaand: de spanten worden op de grond in elkaar gezet en daarna geplaatst.